Skargi i wnioski

Skargi i wnioski


Ośrodek Pomocy Społecznej w Miastkowie przyjmuje i rozpatruje skargi i wnioski obywateli zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2024 poz. 572) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).

Przyjęcia w sprawach skarg i wniosków

Kierownik Ośrodka przyjmuje w sprawie skarg i wniosków w poniedziałki i wtorki w godz. 7.15 – 15.15

Skarga jest prawnym środkiem obrony i ochrony różnych interesów jednostki, które nie dają podstaw do żądania wszczęcia postępowania administracyjnego ogólnego lub szczególnego ani też nie mogą stanowić podstawy powództwa lub wniosku zmierzającego do wszczęcia postępowania sadowego.

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwienie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Skargi składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia, a wnioski do organów właściwych ze względu na przedmiot wniosku.

Skargi i wnioski mogą być wnoszone:

  • za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Ośrodka,
  • osobiście w siedzibie OPS w Miastkowie
  • drogą elektroniczną na adres: ops@miastkowo.pl
  • poprzez ePUAP
  • ustnie do protokołu w siedzibie Ośrodka.

Ośrodek Pomocy Społecznej w Miastkowie nie przyjmuje skarg złożonych telefonicznie.

Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek.Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.

Wnioskodawcy, niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku, służy prawo wniesienia skargi.

Termin załatwiania skarg i wniosków: niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu miesiąca.

W razie niezałatwienia sprawy w terminie, wnoszący skargę lub wniosek zostaje zawiadomiony o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia sprawy.

 

 

 


Informacje wytworzył(a) :Mariola Kupidłowska2024-07-12
Wprowadził(a) :Marcin Łuba2024-07-12 08:11
Zatwierdził(a) :Marcin Łuba2024-07-12 08:11
pokaż rejestr zmian
 
Wyświetleń: 222